Laten we eerlijk zijn: verhuizen kan ontmoedigend zijn, vooral als je ergens buiten je provincie naartoe gaat. Er is ontzettend veel werk te doen, en zelfs de planningsfasen kunnen behoorlijk ontmoedigend zijn, om nog maar te zwijgen van financieel uitdagend.
Je hebt echter talloze opties om je verhuiservaring te vergemakkelijken. Een van de meest effectieve oplossingen is het gebruik van een self-storage faciliteit. Het huren van een opslagruimte is handig wanneer u een veilige plek nodig heeft om uw spullen op te bergen terwijl u op zoek bent naar een nieuwe woning of terwijl u de laatste hand legt aan de papieren voor uw nieuwe plek.
Er zijn nog andere voordelen aan het gebruik van self-storage die u uiteindelijk tijd, energie EN geld bespaart wanneer u de provincie verlaat.
1. Tijdelijke opslag die direct beschikbaar is
Verhuizen dwingt je tot een revisie van je lijst met bezittingen. U hoeft waarschijnlijk niet alles mee te nemen naar uw nieuwe huis. Als er echter items zijn waarvan u zeker weet dat u ze niet kunt opgeven, en er is nog geen plaats om ze in te plaatsen, dan is een opslagruimte die strategisch tussen uw oude en nieuwe adressen is geplaatst misschien wel de juiste keuze voor u.
Het helpt om te onthouden dat je self-storage kunt huren om, voorlopig, apparaten, meubilair, seizoenskleding en andere dure artikelen die u zich niet kunt veroorloven om achter te laten. Vergeleken met de kosten om al die items gloednieuw te kopen, zullen de kosten van het huren van een opslagruimte veel hogere besparingen opleveren. Self-storage is de beste keuze, vooral als u van de ene provincie naar de andere verhuist.
2. Gratis voorzieningen
Self-storage faciliteiten weten dat klanten die gaan verhuizen specifieke wensen hebben. Ze vergemakkelijken uw verhuiservaring door extra diensten aan te bieden bovenop de opslagruimte:
- Logistiek – Sommige faciliteiten bieden gratis bewegende vrachtwagens en helpen u bij het laden en lossen van uw artikelen. Als je geen extra geld hebt, kan je self-storage provider je helpen met je logistieke behoeften: of het nu gaat om het plaatsen van je spullen in de opslagruimte of om ze naar je nieuwe huis te brengen.
- Veiligheid en gemak – Wanneer uw faciliteit logistieke freebies aanbiedt, volgt daaruit dat zij ook voorzieningen zouden aanbieden. Dit zijn onder meer dollies voor het optillen en verplaatsen van zware voorwerpen, en pads om uw meubels te beschermen tegen deuken en krassen bij het inpakken of lossen.
- Tijdelijk postadres – Als u nog steeds bezig bent met inpakken en verhuizen en u regelmatig pakketten of leveringen ontvangt, kan uw self-storage faciliteit deze namens u aannemen en in uw opslagruimte plaatsen. U kunt ook items naar de opslagplaats verzenden terwijl u nog onderweg bent. Haal ze later op als je je op je nieuwe adres hebt gevestigd.
3. Beveiliging en veiligheid
Self-storage-faciliteiten zijn beveiligd met 24/7 bewakingssystemen om ervoor te zorgen dat u zich geen zorgen hoeft te maken dat hun spullen worden gestolen of vernietigd. Sommige zijn zelfs verzekerd, dus als het mis gaat, krijg je nog steeds een bepaald bedrag, ondanks het verlies van een ongewenst incident. Er zijn ook klimaatgestuurde self-storage units die nuttig blijken te zijn voor het reguleren van de temperatuur, vooral met de Canadese klimaatomstandigheden.
4. Betrouwbaarheid op lange termijn
De meeste opslagfaciliteiten laten verhuur voor onbepaalde tijd toe. Ze geven zelfs kortingen als je een langdurig contract krijgt. Sommige bieden gratis proefperiodes op geselecteerde self-storage units. Als je nieuwe plek te klein blijkt te zijn voor al je bezittingen, lijkt het huren van een opslagruimte de meest haalbare keuze boven het vinden van een grotere, duurdere plek waar ze allemaal passen.
Ik ga verhuizen met een budget. Nuttige tips?
Als u krap bij kas zit maar binnenkort moet verhuizen, kunt u geld besparen door het volgende te doen:
- Vergelijk opslagkosten. Geef je de meeste van je spullen weg of bewaar je ze voor later gebruik? Je moet zeker een opslagruimte te huur vinden als je ze meeneemt. U kunt de unit maandelijks en tegen een kleine vergoeding betalen. Om meer te besparen, zoekt u een faciliteit die strategisch gelegen is tussen uw oude en nieuwe plaats, zodat u niet te veel geld hoeft uit te geven aan gas voor lange heen- en weerreizen.
- Opruimen. Weten wat belangrijk voor je is en wat je vrij kunt weggeven helpt de verhuisstress te verlichten. Er kunnen ook artikelen zijn die u voor een lagere prijs kunt verkopen.
- Gebruik bestaande huishoudelijke artikelen voor opslag. Heeft u plastic opbergbakken, wasmanden, tassen en koffers? Je kunt ze allemaal gebruiken als tijdelijke opslaghubs voor je kleding, boeken en andere kleinere, opbergbare spullen.
Als u lades heeft en van plan bent deze mee te nemen voor onderweg, hoeft u niet alles eruit te halen wat erin zit. Bewaar ze in plaats daarvan waar ze zijn en bedek de laden voor de veiligheid met plastic huishoudfolie. In plaats van noppenfolie te kopen, kunt u breekbare voorwerpen opvullen met linnen en stof.
Je kunt het ook doen met vuilniszakken. Ze zijn goedkoper en als je het milieu wilt sparen, kun je altijd kiezen voor biologisch afbreekbare.
4. Koop geen dozen!. Als u het op de traditionele manier wilt doen (dwz met dozen voor opslag), kunt u altijd gebruikte dozen op uw kantoor vinden. Vraag collega’s om dozen voor je te bewaren voor de dag van inpakken, zodat je klaar bent om aan het werk te gaan. Supermarkten, grote outletwinkels, sport- en elektronicawinkels en garageverkopen zijn ook goede plekken om uit te checken voor dozen die niet meer worden gebruikt. Sommige self-storage faciliteiten bieden ook gratis boxen aan.
Crowdsource je sociale media voor vrienden en onderlinge maatschappijen die in het verleden mogelijk ook zijn verhuisd en extra dozen in huis hebben liggen. Mensen zijn altijd blij om hun ruimtes vrij te maken, terwijl ze hun vriend een handje helpen. Stelt u zich eens voor hoeveel boxgeld u kunt besparen!
5. Bezoek de discountwinkel. Permanente stiften en verpakkingstape zien er per stuk goedkoop uit, maar als je een heleboel nodig hebt om in te pakken en te verhuizen, kan de totale rekening jou en je portemonnee schrikken. U kunt kopen verpakkingsbenodigdheden zoals kleurcoderingsstickers, labels en opbergartikelen voor een gek of minder bij discountwinkels. Als u vooruit koopt en tijd heeft om te wachten, kunt u online bestellen bij Dollarama, The Great Canadian Dollar Store en Dollar Tree Canada.
6.Verplaats buiten het seizoen. De zomer lijkt het ideale seizoen om te verhuizen. Het weer is over het algemeen vriendelijker en je hoeft je geen zorgen te maken over modderige plassen en uitglijden op ijs. Maar als het je lukt, probeer dan buiten het seizoen te verhuizen.
-
- Omdat de meeste mensen tijdens de warmere maanden verhuizen, hebben verhuizers en opslagfaciliteiten zelfs buiten het seizoen promoties. Ze hebben een flexibeler schema in de herfst en winter, met minder boekingen. Wanneer er minder mensen van plan zijn te verhuizen, kan het zijn dat u de exacte datum kiest waarop u uw spullen wilt ophalen.
Dit geeft u de kans om de beste deals te vinden en zelfs te proberen een lager tarief te onderhandelen. In deze tijd van het jaar zijn logistiek- en opslagaanbieders immers actief op zoek naar zaken.
-
- Het vermijden van het hoogseizoen betekent het vermijden van zwaar vakantieverkeer. Dit geldt ook voor het verplaatsen van vrachtwagens. Omdat er in de herfst of winter minder mensen in beweging zijn, hoeft u niet te strijden om ruimte op de weg bij weegstations en zelfs vrachtwagenstops, wat kan leiden tot ongeplande vertragingen. Het is een soepeler schema voor de verhuizing en minder gaskosten.
Verhuizen in of uit Noord-York?
Centron Self-Storage biedt uitgebreide opslagoplossingen om uw kostbare bezittingen in goede staat te houden. Laat ons u verlossen van de stress van het verhuizen naar uw nieuwe huis. Bel (647) 749-1396 om te huren, te reserveren of te informeren naar tarieven!
creditSource link